MAHASHIVRATI – ŠIVINA VELIKA NOČ

Mahashivratri, “Velika noč Šive” je noč posebnega duhovnega pomena. Zakaj se praznuje Mahashivratri in kako lahko izkoristimo to možnost. Praznovanje namreč zahteva celo noč bedenja (brez spanja), sicer poteka ob petju svetih pesmi in mantrah.

V indijski kulturi je bilo nekoč 365 festivalov na leto. Z drugimi besedami, potrebovali so samo izgovor za praznovanje in to kar vsak dan v letu. Teh 365 festivalov je bilo pripisanih različnim razlogom in različnim življenjskim namenom. Proslavljali naj bi različne zgodovinske dogodke, zmage ali določene situacije v življenju, kot so setev, sajenje in žetev. Za vsako situacijo je bil festival. Toda Mahashivratri je drugačnega pomena.

Kaj je Mahashivratri in zakaj se praznuje?

Mahashivratri, “Velika noč Šive” je najpomembnejši dogodek v indijskem duhovnem koledarju.

Štirinajsti dan vsakega lunarnega meseca ali dan pred novo luno je znan kot Shivratri. Med vsemi dvanajstimi Shivratri, ki se pojavijo v koledarskem letu, je Mahashivratri največjega duhovnega pomena. Mahashivratri je zelo pomemben za ljudi, ki so na duhovni poti. Zelo pomembno je tudi za ljudi, ki so v družinskih razmerah, in tudi za ambiciozne v svetu.

 Ljudje, ki živijo v družinskih razmerah, opazujejo Mahashivratrija kot Šivino obletnico poroke. Tisti s svetovnimi ambicijami vidijo ta dan kot dan, ko je Šiva premagal vse svoje sovražnike.

Za askete pa je to dan, ko je postal eno z goro Kailash. Postal je kot gora – popolnoma miren. V jogijski tradiciji Shiva ni čaščen kot bog, ampak velja za Adi Guruja, prvega guruja, iz katerega izvira znanost joge. Po mnogih tisočletjih meditacije je nekega dne postal popolnoma miren in ta dan je Mahashivratri. Vsakršno gibanje v njem se je ustavilo in postal je popolnoma miren, zato asketi vidijo Mahashivratrija kot noč miru.

Mnogo legend razlaga, zakaj sta ta dan in noč tako pomembna v jogijskih tradicijah. To je zaradi polarnosti, zaradi možnosti, ki jih ponuja duhovnemu iskalcu. Sodobna znanost je šla skozi številne faze in prišla do točke, ko vam želi dokazati, da je vse, kar poznate kot življenje, vse, kar poznate kot materijo in obstoj, vse, kar poznate kot kozmos in galaksije, samo ena energija, ki se kaže na milijone načinov.

To znanstveno dejstvo je izkustvena realnost vsakega jogija. Beseda “jogi” pomeni tistega, ki je spoznal enost obstoja. Ko rečem »joga«, ne mislim na nobeno posebno prakso ali sistem. Vsako hrepenenje po spoznanju neomejenega, vse hrepenenje po spoznanju enosti v obstoju je joga. Noč Mahashivratri ponuja človeku priložnost, da to doživi.

 

ZAKAJ PRAZNOVANJE TEME – nočno bedenje

Praznovanje Mahashivratrija, se skoraj zdi kot praznovanje teme. Vsak logični um bi se uprl temi in se seveda odločil za svetlobo. Toda beseda “Shiva” dobesedno pomeni “tisto, kar ni.” “Kar je,” je obstoj in ustvarjanje. “Kar ni” je Šiva. “Kar ni” pomeni, da če odprete oči in se ozrete naokoli, če je vaša vizija za majhne stvari, boste videli veliko kreacije. Če vaša vizija res išče velike stvari, boste videli, da je največja prisotnost v obstoju velika praznina – tema.

Nekaj ​​lis, ki jih imenujemo galaksije, je na splošno zelo opaženih, toda ogromna praznina, ki jih drži, je tema. Ta prostranost, ta neomejena praznina je tisto, kar imenujemo Šiva. Danes tudi sodobna znanost dokazuje, da vse izhaja iz nič in se vrne v nič. V tem kontekstu se Šiva, velika praznina ali nič, omenja kot veliki gospodar ali Mahadeva.

»Vsaka religija, vsaka kultura na tem planetu je vedno govorila o vseprisotni, vseprežemajoči naravi božanskega. Če pogledamo, je edina stvar, ki je lahko zares vseprežemajoča, edina stvar, ki je lahko povsod, tema, nič ali praznina.«

 

 

SVETLOBA IN TEMA: DAN IN NOČ  vse je dele ene celote

Na splošno, ko ljudje iščejo dobro počutje, govorimo o božanskem kot o svetlobi. Ko ljudje ne iščejo več blaginje, ko gledajo onkraj svojega življenja v smislu raztapljanja, če je predmet njihovega čaščenja in njihove sadhane razpad, potem božansko vedno imenujemo tema.

 

Pomen Shivratrija

Svetloba je kratko dogajanje v vaših mislih. Svetloba ni večna, vedno je omejena možnost, ker se zgodi in se konča. Največji vir svetlobe, ki ga poznamo na tem planetu, je sonce. Tudi sončno svetlobo bi jo lahko ustavili z roko in za sabo pustili senco teme. Toda tema je vseobsegajoča, povsod. Nezreli umi sveta so temo vedno opisovali kot hudiča. Ko pa božansko opisujete kot vseprežemajoče, očitno govorite o božanskem kot o temi, ker je le tema vseprežemajoča. Je povsod. Ne potrebuje nobene podpore od ničesar.

Svetloba vedno prihaja iz vira, ki sam izgoreva. Ima začetek in konec. Vedno je iz omejenega vira. Tema nima vira. Je vir zase. Je vseprisoten, povsod, vseprisoten. Ko torej rečemo Šiva, je to ta ogromna praznina obstoja. V naročju te ogromne praznine se je zgodilo vse stvarstvo. To je tisti krog praznine, ki ga imenujemo Šiva.

zgodovina MahaŠivaratrija

V indijski kulturi vse starodavne molitve niso bile namenjene reševanju, zaščiti ali izboljšanju življenja. Vse starodavne molitve so bile vedno: “O, Gospod, uniči me, da bom postal podoben tebi.” Ko torej rečemo Shivratri, ki je najtemnejša noč v mesecu, je to priložnost, da razpustimo svojo omejenost, izkusimo neomejenost vira stvarstva, ki je seme v vsakem človeku.

Mahashivratri – Noč prebujanja

Mahashivratri je priložnost in možnost, da se pripeljete do tiste izkušnje ogromne praznine v vsakem človeškem bitju, ki je vir vsega stvarstva. Po eni strani je Šhiva znan kot uničevalec. (OBRAZLOŽITEV: Glej pomen TRIZOBA) Po drugi strani pa je znan kot najbolj sočuten. Znano je tudi, da je največji med darovalci. Jogijsko znanje je polno številnih zgodb o Šivinem sočutju. Načini izražanja njegovega sočutja so bili neverjetni in osupljivi hkrati. Mahashivratri je torej posebna noč tudi za sprejemanje. Naša želja in blagoslov je, da ne smete preživeti te noči, ne da bi vsaj za trenutek spoznali obsežnost te praznine, ki ji pravimo Šiva. Naj ta noč ne bo le noč budnosti, naj bo ta noč noč prebujanja za vas.

ŠIVA IN NJEGOV TRIZOB

Tri energije, imenovane »trojice«, ki jih simbolično prikazuje trizob – trojna sulica, so značilne za boga Šivo in Pozejdona. Predstavljajo tri glavne energijske kanale v človeškem telesu in hkrati tri glavne naloge Kreatorja, te so: ustvarjanje, vzdrževanje in uničenje. (Obrazložitev: Vemo, da je tudi uničenje del božanskega načrta; samo pomislimo na odpadlo drevesno listje, na naše fizično telo in podobno. Vse, kar je ustvarjeno, je vzdrževano in podvrženo uničenju.
Odlomek PODOBNOSTI MED ŠIVO IN POZEJDONOM iz knjige AKAŠKI ZAPISI: OSNOVE DUŠNE MATRICE

Vsi kupci knjige direktno iz našega spletnega mesta, boste prejeli brezplačen dostop do WEBINARJA, ki bo 8. marca 2022, kot darilo.